Első tengely Seeger-gyűrű kiváltása
Első tengely Seeger-gyűrű kiváltása |
|
Az első tengelyt tengelyirányban rögzítő Seeger-gyűrű bizonyos terhelési esetekben - első kerékre való landolás, nagysebességű kanyarodás, amikor nagy tengelyirányú erők hatnak - hajlamos az elhajlásra vagy extrém esetben akár le is eshet. Az első képen az 1 eset szemlélteti a problémát. Verseny körülmények között azonban a Seeger-gyűrűs rögzítés valószínűleg nem kielégítő vagy ha első fék kerül felszerelésre, akkor a Seeger elvesztése esetén a fékek komolyan sérülhetnek és még a kerékcsapágyak is kieshetnek. A következőkben két egymástól kicsit eltérő megoldást mutatunk be. Ezenkívűl valószínűleg sok más jó megoldás is létezik, de ezek kivitelezése kevés anyagi ráfordítást igényel.
|
|
Gyári Seeger-gyűrűs megoldás |
|
A képek elég beszédesek, nem akarom részletezni a megoldás lépéseit. Az alu alátét méretét úgy válasszuk meg, hogy a csapágy külső gyűrűjénél kisebb méretű legyen.Egy M4-s átmenő csavarral rögzítjük az alátétet, amit a másik oldalon egy önzáró anyával biztosítunk. | |
Metszeti kép |
|
Robbantott ábra |
|
Fontos, hogy a lereszelt agy csapágyon való túllógását ellenőrizzük,
|